03 d’abril 2009

Cadí. Un altre retorn a les canals.

Ja va ser a principis d'hivern que vaig retornar a Ulldeter, després de bastants anys, i ara li tocava el torn al Cadí. Veient les bones condicions que presentava la serra no hi podiem faltar. Així ens reunim una colla i pujem un cap de setmana a meitats de març per tatxar algunes clàssiques.
Josep, Marsi, Mimo, Nacho i jo sortim d'Estana cap a Prat de Cadí, amb la idea de fer la clàssica d'enguany, la Canal de l'Àliga, 350m MD (aquesta temporada D. com a màxim).
Resumint, podriem dir que el que podem llegir a les ressenyes i la realitat (d'aquest hivern en concret), no s'assembla en res. Els tres ressalts en mixte o roca es fan en piolet tracció i baixa significativament la dificultat, sense passar dels 75º. Assegurem només el segon ressalt amb unes 4 cintes (hi ha algun pitó i cordino), un alien i una àncora per muntar reunió a la sortida.
Acabada la canal, ens motivem per seguir amunt i acabem al cim de la Costa Cabirolera, per flanquejar cap a l'oest i baixar tranquilament per la canal del Cristall.
Via super recomanable per fer en aquestes condicions!!

Primer ressaltet.

Continuant per la canal. Al fons a l'esquerra s'intueix l'inici de la canal Geno.

El Nacho superant el segon ressalt.

El Mimo disfrutant en el tercer.

La colla!
L'endemà no en tenim prou i sortim cap a una altra clàssica, la Canal dels Troncs, 350m MD. L'inici és en un evident tall a la roca a la dreta de la canal Sàbat. Aquest any la quantitat de neu ha escurçat els llargs amb dificultat, concentrats a la part inferior del corredor, i amb una tirada d'uns 50m fins a un pitó i spit, ja superem les complicacions de la via. Aquesta vegada però, em de fotre-li un cop de gas per sortir en lliure del bloc empotrat, que el superem per la dreta amb un pas d'M5 per alegrar el dia. Després guardem cordes i a córrer fins sortir de la canal i baixar cap a la dreta per la canal oriental del Llitze. Material: 3 cintes i 2 friend petits.
Corredor molt recomanable també, amb la part inferior molt estètica i encaixonada i amb un passet d'apretar-li. Tope clàssica!!

La bretxa de l'inici de la canal.

Servidor al pas del bloc empotrat.

El Mimo sortint del passet.