14 de maig 2008

Remuñe amb esquís

El que fan les ganes de sortir... Per molt que les previsions recomanessin quedar-se a casa, el Mimo i jo volem fer alguna cosa, i per què no al piri. Diumenge a la tarda marxem direcció Benasque, plovent tot el viatge. Quins motivats!
L'endemà ens llevem d'horeta i tirem amunt amb la intenció de fer el Tusse de Remuñe, de 3.038m. Hi ha info a les fitxes de l'últim Vèrtex, nº 217. Amb un cel bastant obert, ens calcem els esquís una mica per sobre del bosc, en una zona planera.

La vall amb la Forca de Remuñe al fons
No havia estat mai per aquesta vall i la veritat és que és molt guapa. Contemplem el paredon de la cara sud del Maupàs (a veure si cau aviat...), la Forca de Remuñe amb la seva canal, uns corredors interessants al pic de Remuñe, i tot ben emblanquinat. Mentre anem pujant, la neu que trepitjem està cada cop més fresca i seca, fruit de les nevades recents. Quines ganes de tastar-la a la baixada!

La impressionant muralla de la cara sud del Maupàs.

Uns flanquejos amb el cel amenaçant.

L'itinerari no té pèrdua, segueix la vall d'est a oest fins al coll, on es desvia cap al nord fins al cim.

El Mimo iniciant les pales abans del coll.
Les il·lusions duren massa i s'enmarrona ràpid. Quan arribem al coll, a falta d'uns 200m, comença a nevar i ventar, i no s'hi veu massa. Decidim tirar avall. Però no ha estat un fracàs no. De baixada agafem la millor neu que he catat aquesta temporada. Neu pols!! Les nevades d'aquests dies han deixat unes condicions que si les agafes ràpid disfrutes com un cabró! Quins crits que feiem!!

Baixant amb el palomo a sobre.

A Llanos del Hospital la pista està oberta i neta al principi, suposem que fins la Besurta també. La pista de Ballibierna també es veia oberta al Pla de Senarta.
Quin paquet que hi ha a cotes altes! Hi ha més neu ara que en tot l'hivern!!